ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Zespół Szkół Nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej,
ul. Krańcowa 7, 63-500 Ostrzeszów
tel. 627320775
email: sekretariat@zs2.ostrzeszow.pl
INSPEKTOR DANYCH OSOBOWYCH
Ewa Karwacka
tel.627320775
email: iod@zs2.ostrzeszow.pl
PODSTAWY PRAWNE MONITOROWANIA
Art. 6 ust. 1 lit. e RODO –wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora
Art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe(Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.) w zw. z art. 68 ust. 1 pkt 6 - doprecyzowanie zasad realizacji zadania dyrektora szkoły (placówki) –zapewnianie bezpiecznych warunków zajęć i pracy
SPOSÓB WPROWADZENIA MONITORINU
Monitoring został wprowadzony w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim w Zespole Szkół Nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej w Ostrzeszowie i został przez te organy zaopiniowany pozytywnie.
Z organem prowadzącym szkołę natomiast uzgodniono odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony przechowywanych nagrań.
Uczniowie i pracownicy szkoły zostali poinformowani o monitoringu za pomocą Dziennika Elektronicznego Librus 14 dni przed jego uruchomieniem.
Pracownicy nowo przyjmowani do pracy przed dopuszczeniem do niej, zostaną na piśmie poinformowani o monitoringu.
Pomieszczenia i teren monitorowany został oznaczony w sposób widoczny i czytelny, nie później niż jeden dzień przed jego uruchomieniem.
Na drzwiach wejściowych do budynków zostały umieszczone klauzule informacyjne zgodnie obowiązkiem informacyjnym narzucony przez art. 12 i art. 13 RODO.
Klauzula została również umieszczona na stronie internetowej szkoły.
CEL PRZETWARZANIA DANYCH WIZYJNYCH
Monitoring został wprowadzony w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom i pracownikom szkoły oraz w celu ochrony mienia.
SPOSÓB I OBSZAR NADZORU
Podczas monitorowania obiektów rejestracji podlega tylko obraz.
Monitoring obejmuje budynki szkolne przy ulicy Krańcowej i Zamkowej oraz teren wokół budynków.
Z monitoringu zostały wyłączone pomieszczenia w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, w których uczniom udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pomieszczenia przeznaczone do odpoczynku i rekreacji pracowników, pomieszczenia sanitarno-higieniczne, gabinet profilaktyki zdrowotnej oraz szatnie i przebieralnie.
OKRES PRZECHOWYWANIA NAGRAŃ
Nagrania są przechowywane przez okres 7 dni od dnia nagrania a po upływie tego okresu podlegają zniszczeniu.
W sytuacjach kiedy w określonej sprawie prowadzone jest postępowanie karne a nagranie incydentów stanowi dowód, dane wizyjne będą przechowywane aż do prawomocnego zakończenia postępowania.
PRAWA OSÓB OBSERWOWANYCH ZGODNIE Z ART. 15-21 RODO
· Prawo dostępu do nagrań zgodnie z procedurami
• Prawo do usunięcia danych zgodnie z przyjętymi procedurami
• Prawo do ograniczenia przetwarzania
• Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
DOSTĘP DO NAGRAŃ POSIADAJĄ:
· osoby upoważnione przez administratora
• osoby obserwowane w związku z realizacją ich praw i ich przedstawiciele
• organy publiczne w ramach konkretnego postępowania prowadzonego na podstawie przepisów prawa
• odbiorcy w związku z prawnie uzasadnionym interesem
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
W szkole w związku z wprowadzenie monitoringu wizyjnego zostały podjęte następujące działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych wizyjnych:
· wprowadzono politykę bezpieczeństwa danych wizyjnych
· wprowadzono procedury postępowania z incydentami
· szkolenia dla pracowników, rodziców i uczniów szkoły
· zastosowanie środków technologicznych