Nasi uczniowie uczestniczyli w kilkunastu spotkaniach z zaproszonymi wolontariuszami, które odbywały się w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości, przedmiotów zawodowych oraz języków obcych zawodowych.
Wielu uczniów być może nigdy nie spotkałoby się z niektórymi zawodami lub firmami, gdyby nie ten projekt. Ogromne znaczenie podczas realizacji programu ma nawiązywanie lub zacieśnianie współpracy z okolicznymi firmami, środowiskiem oraz rodzicami, którzy niejednokrotnie występują w naszej szkole w roli ekspertów od danego zawodu.
W tym roku nasi uczniowie próbowali również grać na giełdzie, oczywiście w ramach gry edukacyjnej- Szkolna Internetowa Gra Giełdowa. To projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
W grze uczniowie otrzymali dostęp on-line do rzeczywistych notowań giełdowych oraz systemu transakcyjnego, za pośrednictwem którego zawiera się transakcje kupna-sprzedaży akcji. Zespoły uczniów inwestowały wirtualne złotówki w akcje spółek notowanych na warszawskim parkiecie. Ponadto mogli oni uczestniczyć w lekcjach kursu e-learningowego. Udział w kursie dał im możliwość teoretycznego przygotowania się do inwestowania w grze. To nie wszystko czym zajmują się przedsiębiorczy uczniowie ZS Nr2 w Ostrzeszowie .
Wszystkie te działania próbują ogarnąć szkolne koordynatorki programów i opiekunki Szkolnego Koła Przedsiębiorczości z FUMU- Małgorzata Zajfert i Agnieszka Mańkowska- nauczycielki języka niemieckiego i zawodowego oraz Dorota Kusiak- nauczycielka przedsiębiorczości i podstaw działalności gospodarczej.
Oczywiście zawsze mogą liczyć na pomoc i współpracę innych nauczycieli, zwłaszcza przedmiotów zawodowych, którzy tak jak one uważają, że takie projekty są bardzo potrzebne, ponieważ zapoznają uczniów ze specyfiką poszczególnych zawodów, pokazują firmę i instytucję od środka oraz są okazją do zastanowienia się nad swoją przyszłością zawodową – bo przecież FUM to szkoła, która uczy zawodów
Opracowanie: Szkolny zespół redakcyjny