REGULAMIN V OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ - „Chrzest Polski”
1.REGULAMIN V OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ - „Chrzest Polski”
2. Cele konkursu:
• Promocja Święta Chrztu Polski jako nowego i bardzo ważnego święta;
• Wspieranie postaw patriotycznych młodego pokolenia, propagowanie treści patriotycznych oraz pielęgnowanie kulturowego dziedzictwa kraju;
• Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną.
3. Adresaci konkursu:
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych klas VII-VIII, uczniów szkół ponadpodstawowych oraz wychowanków placówek kulturalno-oświatowych od 14 do 19 roku życia.
4. Zakres tematyczny konkursu:
Prace wykonane jako prezentacje multimedialne mają w swojej tematyce nawiązywać do wydarzeń dotyczących historii Polski związanych z Chrztem Polski.
5. Warunki uczestnictwa:
• dokładne zapoznanie się z Regulaminem V Ogólnopolskiego Konkursu na prezentację multimedialną - „Chrzest Polski”;
• nadesłanie zgłoszenia konkursowego wraz z pracą przez formularz zawarty na stronie
http://swietochrztu.pl/5konkurs/ do 30.11.2024 r.
6. Prezentacja multimedialna musi spełniać następujące wymagania:
• Być wykonana w programie Power Point bądź w programie Impress i zapisana w formacie video;
• zostać opublikowana na kanale YouTube jako film niepubliczny/prywatny (zapewniający dostęp osobie, która posiada link) – Tytuł filmu powinien zawierać formułę „V Ogólnopolski Konkurs na prezentację multimedialną „Chrzest Polski”, w opisie filmu należy umieścić dane autora: imię i nazwisko, wiek, szkoła wraz z miejscowością;
• zawierać od 15 do 30 slajdów (czas prezentacji 10-15 min.);
• zawierać stronę tytułową z danymi autora: imię i nazwisko, wiek, szkoła, imię i nazwisko opiekuna;
• zawierać informacje o wykorzystanych materiałach źródłowych.
7. Kryteria oceny:
• zgodność treści z tematyką konkursu,
• pomysłowość,
• oryginalność,
• nowatorskie spojrzenie na historię,
• walory artystyczne,
• poprawność techniczna i merytoryczna,
• dobór treści.
8. Przesyłanie prac:
• TYLKO za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie http://swietochrztu.pl/5konkurs/ do dnia 30 listopada 2024 r.;
• każda szkoła może nadesłać dowolną ilość prac (prace mogą zostać wysłane zarówno przez ucznia jak i nauczyciela, każdą z prac należy zgłosić osobno);
• należy wypełnić wszystkie rubryki w formularzu zgłoszeniowym: imię i nazwisko, wiek autora pracy; adres szkoły rekomendującej pracę, imię i nazwisko nauczyciela, pod kierunkiem którego praca została wykonana oraz telefon kontaktowy do nauczyciela, mail nauczyciela oraz ucznia link do pracy w formacie video opublikowanej na YouTube (film prywatny/niepubliczny) oraz zaakceptować warunki konkursu (treść w załączniku nr 1);
• prace wykonane niezgodnie z regulaminem, nadesłane po terminie lub w sposób inny niż przez formularz nie będą brane pod uwagę przy ocenie konkursowej;
• nadesłane prace przechodzą na własność organizatora, który zastrzega sobie prawo do ich publikacji;
• prace zawierające błędy merytoryczne nie będą podlegały ocenie;
• prace przechodzą na własność organizatora i nie będą odsyłane.
9. Podział nagród*:
• 700 zł za zajęcie pierwszego miejsca;
• po 500 zł za trzy drugie miejsca;
• po 300 zł za pięć trzecich;
• Nagrody książkowe dla trzydziestu wyróżnień.
*Organizator zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród.
10. Ocena prac:
• Oceny pracy dokona Jury powołane przez Organizatora;
• decyzja komisji konkursowej jest nieodwołalna;
• przystępujący do konkursu uczestnik akceptuje postanowienia powyższego regulaminu.
Zapraszamy do udziału w konkursie.
Beata Stajszczyk, Dominika Mądra